ii t">
အႏုပညာ အလုပ္လုပ္ေနရင္ အကယ္ဒမီဆိုတာ မေ၀းပါဘူး

၁၉၉၄ ခုႏွစ္က ေနာ္ရင္ေမႊး ဇာတ္ကားနဲ႔ အဓိက ဇာတ္ေဆာင္ဆု တစ္ႀကိမ္၊ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္မွာ ေရႊနံ႔သာစံအိမ္ ဇာတ္ကားနဲ႔ အဓိက ဇာတ္ေဆာင္ဆု တစ္ႀကိမ္၊

 စုစုေပါင္း ဇာတ္ေဆာင္ဆုႀကီး ႏွစ္ႀကိမ္ ရရွိထားတဲ့ အကယ္ဒမီ စိုးျမတ္သူဇာက၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြက္ ခ်ီးျမႇင့္တဲ့ အကယ္ဒမီ  ထူးခၽြန္ဆု ကိုလည္း တက္ေရာက္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ အတြင္းမွာ စိုးျမတ္သူဇာ သ႐ုပ္ေဆာင္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားမ်ားစြာ  ပါ၀င္ေပမယ့္ ဒီႏွစ္မွာ ေက်ာက္စက္ေရ ဇာတ္ကားနဲ႔ ဇာတ္ေဆာင္ဆု ရႏိုင္လိမ့္မယ္လုိ႔ အႏုပညာ ေမာင္ႏွမမ်ားနဲ႔  ပရိသတ္မ်ားက   မွန္းခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီ အတြက္ အကယ္ဒမီ ထူးခၽြန္ ဆုေပးပြဲ မစတင္မီ ေန႔လယ္ပိုင္းမွာ စိုးျမတ္သူဇာ  တည္းခိုတဲ့ အမရာ  ဟိုတယ္မွာ ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့တာေတြကို တင္ျပ ေပးလိုက္ပါတယ္။

 မႀကီးစိုး အေနနဲ႔ ဒီႏွစ္ အကယ္ဒမီ ရစရာ ဘာကားမ်ား ရွိသလဲ။
 သ႐ုပ္ေဆာင္ထားတဲ့ ကားေတြကေတာ့ မ်ားပါတယ္။ ေက်ာက္စက္ေရ၊ သူငယ္ခ်င္း ေယာကၡမ၊ ေရွာ့ရွိတဲ့ အခ်စ္မ်ား၊ ၀ါဆို  ဖေယာင္းတိုင္ စသျဖင့္ ၆ ကား ၇ ကားေလာက္ ပါပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရႏိုင္တာကေတာ့ ေက်ာက္စက္ေရ တစ္ကား ေလာက္ပါပဲ။

 ဘာျဖစ္လို႔ ေက်ာက္စက္ေရ တစ္ကားတည္းလို႔ ေျပာတာလဲ။ ဟာသကားေတြလည္း အကယ္ဒမီ ေပးတယ္ေလ။
 ေက်ာက္စက္ေရ ကေတာ့ ဒရာမာကား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္လို႔ ရပါတယ္။ က်န္တဲ့ ကားေတြကေတာ့ ရေလာက္တဲ့  Characterမ်ဳိးေတြ သိပ္မပါတဲ့ အတြက္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ သိပ္မရွိပါဘူး။

 အဲဒါဆိုရင္ ေက်ာက္စက္ေရနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ ထားတယ္ေပါ့။
 အမွန္အတိုင္း ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ အစကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္မိခဲ့ ပါတယ္။ အခုေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္ ရဲေတာ့ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့  ဒါက ကံအေၾကာင္းတရားလည္း လိုေသးတယ္ေလ။ လုပ္ထားတာ ေကာင္းတာရယ္၊ ကံေလးပါမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ရမွာေပါ့။

 မႀကီးစိုးကို အျပင္မွာ ပရိသတ္ေတြကေရာ အႏုပညာ သမားမ်ားကပါ အကယ္ဒမီ ရလိမ့္မယ္လို႔ တစ္ေပးေနတဲ့  အေပၚမွာေကာ။
 အဲဒီ အတြက္ကေတာ့ စိတ္ခ်မ္း သာပါတယ္။ ပရိသတ္ႀကီးက ကိုယ့္အေပၚမွာ နားလည္ၿပီးေတာ့ ခ်စ္ခင္စြာနဲ႔ အားေပးၾကတဲ့  အတြက္ စိတ္ထဲမွာ ပီတိ ျဖစ္ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ မစိုး အတြက္ကေတာ့ ျပႆနာ မရွိပါဘူး။ ရမယ္ ဆိုေတာ့လည္း ယူ႐ံုပဲ။ မရဘူး  ဆုိေတာ့လည္း ရတဲ့ လူေတြကို လက္ခုပ္ တီးေပးၾက႐ံုပါပဲ။ အႏုပညာသမား အခ်င္းခ်င္း ဒီႏွစ္ မရလိုက္လို႔လည္း  ဘာစိတ္ဆင္းရဲစရာ ရွိမွာလဲ မုဒိတာ ပြား႐ံုေပါ့။ အႏုပညာ သမားဆိုတာလည္း နည္းနည္းေလးပဲ ရွိပါတယ္။ ဒီအႏုပညာ  အလုပ္ကို လုပ္ေနသေရြ႕ကာလပတ္လံုး အကယ္ဒမီ ဆိုတာ မေ၀းပါဘူး။

 ဒီေန႔ည ေပးမယ့္ အကယ္ဒမီ ရခဲ့ရင္ေကာ၊ တကယ္လို႔ မရခဲ့ဘူး ဆိုရင္ေကာ။

 ရခဲ့ရင္လည္း ယူ႐ံုပါပဲ၊ မရခဲ့ရင္လည္း ဒီလိုပါပဲ။ ရခဲ့ရင္ျဖစ္ျဖစ္၊ မရခဲ့ရင္ ျဖစ္ျဖစ္ မနက္ျဖန္မနက္ ျပင္ဦးလြင္ကို တက္ၿပီး  ကား႐ိုက္  ရမွာပါပဲ။ အလုပ္ေတြက ရွိေသးတယ္ေလ။ မရလို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ ႐ိုက္ဖို႔ရာမွာ စိတ္ဓာတ္ က်မသြား ပါဘူး။

 ျပင္ဦးလြင္မွာ သြား႐ိုက္မယ့္ ကားနာမည္က ဘာလဲ။
 ကားနာမည္က ဟိုင္း ေဘာ့စ္ပါ။ ဒါ႐ိုက္တာ ညီညီထြန္းလြင္ ႐ိုက္မယ့္ကားပါ။ ပါ၀င္မယ့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေတြက ေနတိုးတို႔၊  မိုးေဟကိုတုိ႔ ပါမယ္ေလ။

 အႏုပညာသမား ဆိုတာ ကိုယ္ ႐ိုက္ထားတဲ့ ကား ရွိေတာ့ အကယ္ဒမီ ဆိုတာ ေမွ်ာ္တာေပါ့။ အဲဒီအတြက္ မရခဲ့လို႔  ရွိရင္ စိတ္ဓာတ္က် သြားႏိုင္လား။ ဒါမွမဟုတ္ ဒီႏွစ္မွ မရလိုက္ရင္ ေနာက္ႏွစ္ ေတြအတြက္ ပိုၿပီးႀကိဳးစား  သြားျဖစ္မွာလား။
 အႏုပညာ သမားတိုင္း၊ အႏုပညာ သမားတိုင္း မင္းသမီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မင္းသားပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဇာတ္ပုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဇာတ္ရံပဲျဖစ္ျဖစ္၊  ဒါ႐ိုက္တာ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဇာတ္ညႊန္းေရးတဲ့ လူျဖစ္ျဖစ္ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ပတ္သက္ တဲ့ အႏုပညာသမားတိုင္း အကုန္လံုးဟာ အကယ္ဒမီ  လုိခ်င္ၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ ဘယ္သူမဆိုပါ။ အႏုပညာ သမားတိုင္းရဲ႕ ႏွလံုးသားဟာ သူမ်ားထက္ ပိုႏုတယ္။ ထိခိုက္လြယ္တယ္၊  ရွလြယ္ တယ္၊ ခံစားလြယ္တယ္။  အဲဒီအတြက္ သာမန္လူေတြ ထက္စာရင္ သူတို႔ေတြသည္ လူပံုအလယ္မွာ ကိုယ့္ကို  လက္ခုပ္ၾသဘာတီး ခ်ီးမြမ္းတဲ့ဟာ သာမန္လူေတြ မေျပာနဲ႔ ဒီလို လူေတြက ပိုၿပီး ေက်နပ္ၾကတယ္။ သာမန္႐ိုး႐ိုး လူေတြေတာင္မွ  ကိုယ့္ကို ခ်ီးမႊမ္းတယ္၊ ခ်ီးက်ဴးတယ္ ဆိုရင္ ေက်နပ္ေနတယ္။

 ေကာင္းတယ္လို႔ေျပာရင္ အကုန္လံုးက ေက်နပ္ၾကတာ ခ်ည္းပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဒီလို ေမွ်ာ္မွန္းသင့္တဲ့ အကယ္ဒမီ ဆုႀကီးကို လူပံု  အလယ္မွာ ၾသဘာေပးၿပီး၊ လက္ခုပ္တီးၿပီး ရယူရတဲ့ ဒီဆုကို လူတိုင္း လိုခ်င္တယ္။ လူတိုင္းဆိုတာ အႏုပညာ သမားတိုင္း  အကုန္ လိုခ်င္ၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ လိုခ်င္ၾကတဲ့အတြက္ လိုခ်င္ တဲ့ဟာကို ရေအာင္ ယူႏိုင္ရမယ္။ ကားေတြ ႐ိုက္တဲ့ အခါမွာ ငါ  ဒီႏွစ္မရလို႔ ေနာက္ တစ္ႏွစ္က်ေတာ့ ဒီလိုကား မ်ဳိး ပါခ်င္မွပါမွာ။ အကယ္ဒမီ ရထိုက္တဲ့ ကားမ်ဳိး ႐ိုက္ ခြင့္ရဦးမွ။  ကိုယ္႐ိုက္ခ်င္တိုင္း ႐ိုက္လို႔ရတာ မဟုတ္ဘူးေလ။ ကိုယ္က ဇာတ္ကားတစ္ကား၊ ဇာတ္လမ္း တစ္ခုထြက္ လာတယ္ ဆိုဦးေတာ့  ကိုယ့္ကို ငွားခ်င္မွ ငွားမွာေလ။

 အဲဒီလုိပဲ ကံနဲ႔လည္း ဆိုင္တယ္၊ အခ်ိန္နဲ႔လည္း ဆိုင္တယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္နဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ အႏုပညာနဲ႔လည္း ဆိုင္တယ္။  ဘယ္အႏုပညာ ရွင္မဆိုေတာ့ ႀကိဳးစားၾကတာ ခ်ည္းပါပဲ။ ဘယ္သူမွေတာ့ ေပါ့ေပါ့ဆဆ လုပ္တာ မေတြ႕ ဖူးပါဘူး။ ဒီတစ္ႏွစ္  မရလို႔ ေနာက္တစ္ႏွစ္ ႀကိဳးစားမယ္ ဆိုတာမ်ဳိးထက္၊ စိတ္ဓာတ္ က်သြားမယ္ဆိုတာထက္ စိတ္ဓာတ္ကေတာ့ မက်သင့္ ပါဘူး။  အႏုပညာသမား တိုင္း ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ေနသေရြ႕ ကာလပတ္လံုး ဒီႏွစ္ မရလည္း အကယ္ဒမီ ရမွာ၊ မရမွာ မေသခ်ာေပမယ့္ အကယ္  ဒမီဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕လက္ တစ္ကမ္းမွာပဲ ရွိပါတယ္။ ကိုယ့္ဆီမွာ အေျခအေနေတြ လည္း ရွိတယ္၊ အခ်ိန္အခါ အခြင့္အေရးလည္း  ရွိတယ္၊ အဲဒီ အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ ဆိုရင္ အကယ္ဒမီ ဆိုတာ ရမွာပဲ။ ဒါကိုပဲ ပါးနပ္စြာနဲ႔ ေစာင့္ဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။ 

 မစိုး ေနာက္ထပ္ ဘယ္ေလာက္ေလာက္ အထိ အႏုပညာ အလုပ္ကို လုပ္ဖို႔ စဥ္းစားထားလဲ။
 ပရိသတ္က လက္ခံ အားေပးတဲ့ အခ်ိန္အထိ၊ ပရိသတ္ လက္ခံအားေပးေန တယ္ဆိုရင္ေတာ့လည္း ပ႐ို ဂ်ဴဆာေတြက ငွားမွာပဲ။  မစိုး ကေတာ့ အဘြားႀကီးျဖစ္တဲ့ အထိ လာငွားရင္လည္း ႐ိုက္ ေနမွာပဲ။

 တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ မစိုးတို႔ အရြယ္ ေရာက္လာရင္ ဇာတ္ပို႔ခန္းေတြ၊ အေမခန္းေတြ ေရာက္သြားတယ္။ မစိုးက် ေတာ့  ဘာေၾကာင့္ အဓိက သ႐ုပ္ေဆာင္ ေနရာက လုပ္ခြင့္ ရေနတာလဲ။
 အဓိက သ႐ုပ္ေဆာင္ ေနရာကခ်ည္း မဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ကားေတြမွာေတာ့ ဇာတ္ကို ပို႔ေပးရမယ္ ဆိုရင္လည္း ဇာတ္ပို႔  ေနရာေလာက္ ကေန ပါ၀င္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေပးလိုက္တာပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုရင္ ဒီေနရာကို ကိုယ္ကခ်ည္း အျမဲတမ္း  ေနရာေကာင္း ဘယ္ရႏိုင္ပါ့မလဲ။ မစိုးရဲ႕ စိတ္က ဘယ္လိုလဲ ဆိုရင္ သူမ်ား အဓိက ဇာတ္ေကာင္ ဆိုရင္လည္း မစိုးက  ဇာတ္ကားေလး ေကာင္းမယ္ ဆိုရင္ လုပ္ေပးလိုက္တာပါပဲ။ သေဘာက အဲဒီလိုပါ။

 ကိုယ့္အခန္း နည္းေပမယ့္လည္း ကားေလးေကာင္းတယ္၊ သူမ်ားကို ေဘးကေန ပံ့ပိုး ေပးလိုက္တာ၊ ရံေပးလိုက္ရ တာဟာ  ဇာတ္ကားေလး ပိုၿပီး ေကာင္းသြားမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရင္ ႐ိုက္ျဖစ္တာပါ ပဲ။ မစိုးအေနနဲ႔ အထူးတလည္ အိုက္တင္လည္း လုပ္စရာ  မရွိဘူး။ လုပ္ေဆာင္ခ်က္လည္း မရွိဘူး။ သာမန္ ေယာက်္ား တစ္ေယာက္ရဲ႕ အိမ္ေထာင္ရွင္ မိန္းမ ႐ိုး႐ိုးေနတယ္။  ကုိယ့္ရဲ႕ေနေနက် ပံုစံ အတိုင္းျဖစ္မယ္။ ဘယ္လို ေျပာမလဲ၊ သူေဌးကေတာ္တို႔ လည္လည္၀ယ္၀ယ္ႀကီးလည္း မဟုတ္ဘူး။  သာမန္အခန္း က႑ေလာက္ကပဲ ပါရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ ပရိသတ္ စိတ္၀င္စားမယ့္ ဇာတ္ကားတစ္ကား ျဖစ္သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့  ကိုယ္ကလည္း ဇာတ္ပုိ႔ လုပ္လိုက္တာပါပဲ။ ဒါမွလည္း သူမ်ားကကိုယ့္ကို ျပန္ပို႔ေပးတဲ့ ဇာတ္လမ္း ႐ိုက္ခြင့္ ရတယ္ေလ။  ဒီသေဘာပါပဲ။

 မစိုး ဒီအရြယ္ ေရာက္လာတဲ့ အခါမွာ ဖက္ရွင္ကို ပိုၿပီး ဦးစား ေပးျဖစ္သလား၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့  ခုေနာက္ပိုင္း  မစိုး၀တ္ျဖစ္တဲ့ ႐ိုး႐ိုးယဥ္ယဥ္ ဖက္ရွင္ေတြကို ပရိသတ္က ေစာင့္ၾကည့္ျဖစ္ၾက တယ္ေလ။ ဒီလို  စိတ္၀င္စားစရာ  ျဖစ္တာ ဘာေၾကာင့္လဲ။
 မစိုးက ဖက္ရွင္ေတြ၊ အလွအပေတြကို အဲဒီေလာက္ စိတ္၀င္စားတာမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အလုပ္တစ္ခု လုပ္ေတာ့မယ္  ဆိုရင္၊ အ၀တ္၀တ္ေတာ့မယ္ ဆိုတာက အစ စဥ္းစားတယ္။ ဒီထဘီေလးနဲ႔ ဒီအက်ႌေလးနဲ႔ ဒီလို ပံုစံမ်ဳိးေလး ဆိုရင္ေပါ့။  ေခတ္ကိုလည္း မ်က္ျခည္ ျပတ္လုိ႔ မရဘူးေလ။ ေခတ္ကာလက လူေတြက ဘယ္လို။ ဒီေခတ္ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီးေလးေတြ ျမန္မာ  အက်ႌကို ဘယ္လို ၀တ္ေနၾကလဲ။ ဒီေခတ္မွာ ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီးေလးေတြက ျမန္မာ အက်ႌေတြကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ၀တ္ဆင္ၿပီး  ပြဲေတြမွာ ေတြ႔ေနရတာ စိတ္၀င္စားစရာ ပါပဲ။ ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီးေလး ေတြက ျမန္မာ ၀တ္စံုနဲ႔ အလိုက္ ဖက္ဆံုးပါပဲ။  ဟယ္...ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီးေလးေတြက အက်ႌကို လည္ပင္း ေစ့ေစ့ေလးနဲ႔ ၀တ္ၿပီး ပြဲေတြကို တက္တယ္။ အဲဒါ စိန္ႀကိဳး  ၀တ္ႏိုင္စရာ မလုိပါဘူး။ ပုလဲႀကိဳးေလး တစ္ကံုး ဆြဲလိုက္ရင္လည္း အဲဒီ မိန္းမက အင္မတန္ က်က္သေရ ရွိတာပါပဲ။

 လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ ကိုယ္ပိုင္ အလွ၊ ကိုယ္ပိုင္ အရည္အခ်င္း အကုန္ရွိတယ္။ ႐ုပ္ဆိုးတယ္တို႔၊ ေခ်ာတယ္တို႔ဆိုတာ  ဘာကိုၾကည့္ၿပီး သတ္မွတ္တယ္ ေတာ့မသိဘူး။ ကိုယ့္မ်က္လံုး ထဲမွာ ႐ုပ္ဆိုးေနတယ္ ဆိုေပမယ့္ သူမ်ားမ်က္လံုးထဲမွာ က်ေတာ့  လွရင္ လွေနမွာေပါ့။ ဒီသေဘာပါပဲ။ ဒီေတာ့ အား လံုးမွာ ကိုယ္ပိုင္ဂုဏ္၊ ကိုယ္ပိုင္ အရည္အခ်င္း ရွိတယ္။ ငါကေတာ့  မလွဘူးဆိုၿပီး စိတ္ဓာတ္က်စရာ မရွိပါဘူး။ အဲဒီလိုပဲ ေတြးတယ္။ အဲလိုပဲ ျမင္ပါတယ္။

 အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္အရည္အခ်င္းနဲ႔ ကိုယ္၊ ကိုယ့္သိကၡာနဲ႔ကိုယ္ အဲဒီ အေပၚမွာ အလွအပနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အဓိကကေတာ့  သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းနဲ႔ သပ္သပ္ရပ္ ရပ္ ျဖစ္ဖို႔ပဲ။ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ အတြက္က အိုင္း ရွဲဒိုးႀကီးေတြ၊ မိတ္ကပ္ႀကီးေတြ  အမ်ားႀကီး လိမ္းၿပီးေတာ့ ေနလည္း လွခ်င္မွ လွလာမွာ ေလ။ အ၀တ္အစားႀကီးေတြ ေစ်းႀကီးတာေတြ ၀တ္မွ၊ အေကာင္းဆံုး  ၀တ္စံုေတြ ၀တ္မွ လွတာမွ မဟုတ္တာ။ ကိုယ့္မွာ ရွိတဲ့အရာေလးနဲ႔ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္စြာ ၀တ္စားတတ္ရင္ကိုပဲ အဲဒီ  မိန္းမဟာ က်က္သေရရွိၿပီး ေတာ္ေတာ္ေလးကို လွေနမွာပဲ။ အဲဒါမ်ဳိးေလးကို မစိုးက အျမဲေပးခ်င္တာ။

 အ၀တ္ အစားေတြ၀တ္တဲ့ အခါမွာလည္း ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ လံုျခံဳရမယ္။ အသက္ အရြယ္နဲ႔ လိုက္ဖက္ရမယ္။  ဟိုးေခတ္ေနာက္ကို ျပန္ဆြဲတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေခတ္လည္း မီရမယ္။ လံုျခံဳ သပ္ရပ္ရမယ္။ အဲဒီလို ၀တ္စံုမ်ဳိးကို  ေခါင္းထဲမွာ ဘာရယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး စဥ္းစားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီဇိုင္းေလးကို ဒီလိုမ်ဳိးေလး လုပ္လိုက္ရင္ ေကာင္းမယ္၊  အဲဒါမ်ဳိးေပါ့။

 မစိုးက ေခတ္မီတယ္ ေခတ္ဆန္တယ္ ဆုိိေပမယ့္ အဲဒီ အေပၚမွာ အေရာင္ဆန္းေလးေတြ၊ အေရာင္လြင္လြင္  ေလးေတြ၊ ျမန္မာဆန္ဆန္ေတြ ၀တ္ျဖစ္ေနတာကေရာ။
 ေနာက္ပိုင္းကေတာ့ ဘယ္လို ျဖစ္ေနသလဲ ဆိုေတာ့ အရင္တုန္းက ဆိုရင္ ဘာ ေရာင္ႀကိဳက္လဲလို႔ ေမးရင္ အေရာင္ကာလာ  ေရြးမယ္ဆိုရင္ ခပ္မႈိင္းမိႈင္းတို႔၊ အစိမ္းပုပ္တို႔၊ အေရာင္ ေျခာက္ေျခာက္တို႔ မိႈင္းတဲ့ အေရာင္ေတြကို ႀကဳိက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အသက္  ဒီအရြယ္ ေရာက္လာတဲ့ အခါ မစိုးတုိ႔ သက္တူရြယ္ တူေတြကို ထည့္ၿပီး စဥ္းစား ေပးရတယ္။ ဒီအရြယ္ေတြသည္  မ်ားေသာအားျဖင့္ အသက္ေလးဆယ္ အရြယ္ဟာ ပန္းေရာင္ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ေလးေတြ ၀တ္ရင္လည္း လွတယ္။

 သူမ်ားမ၀တ္တဲ့ အစိမ္းေရာင္၊ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း အဲဒီ အေရာင္ေတြ မႀကိဳက္ၾကဘူး။ အဲဒီေတာ့ မစိုးကလည္း အဲလို  လူေတြအတြက္လည္း ေတြး ၿပီးေတာ့ ၾကည့္သင့္တယ္ဆုိ တဲ့အရာလည္း ေတြးတယ္။ ငွက္ေပ်ာဖူးစိမ္းတို႔ အဲဒါမ်ဳိး မစိုး  ကိုယ္တိုင္က ႀကိဳက္လားလို႔ ေမးရင္ ဘယ္က ႀကိဳက္ ရမွာလဲ။ ဒါေပမဲ့ ၀တ္ျပလိုက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ သူမ်ားေတြလည္း  လိုက္၀တ္ၾကတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ၀တ္စရာ ကာလာ တစ္ခုလည္း မတိုးလာေပဘူးလား။

 ဒီအရြယ္မွာ လြင္လြင္ ေလးေတြ ၀တ္ရင္လည္း လွတယ္။ မိႈင္းမိႈင္းေတြ ၀တ္ရင္လည္း လွတယ္။ မစိုးေတြးမိ တာက ဒီအရြယ္မွာ  အနီရဲရဲလို ေတာက္ေတာက္ ေျပာင္ေျပာင္ကိုေတာ့ မတိုက္တြန္း ပါဘူး။ လြင္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ အသက္အရြယ္ကိုလည္း ႏုပ်ဳိ  ေစႏိုင္မယ့္ ကာလာေလးေတြ ကိုေတာ့ ၀တ္ေစခ်င္ပါတယ္။ၿပီးေတာ့ ပန္းေရာင္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ ေလးေတြ၊ ခရမ္းေရာင္ေဖ်ာ့  ေဖ်ာ့ေလးေတြလည္း ခုေနာက္ ပိုင္းမွာ မစိုးကလည္း လိေမၼာ္သီးေရာင္လည္း မဟုတ္ဘူး၊ လိေမၼာ္ေျခာက္ေရာင္ ေဖ်ာ့  ေဖ်ာ့ေလးေတြကို အင္မတန္ လွတယ္လို႔ ျမင္တယ္။

 အဲဒါ မ်ဳိးေလးေတြ ၀တ္ၾကည့္သင့္တယ္။ သူမ်ား မ၀တ္ေသးတဲ့ အေရာင္ေတြ၊ အရင္တုန္းက ဆိုရင္လည္း ခရမ္းေရာင္ေတြ  ဆိုရင္  အင္မတန္ ၀တ္ခဲၾကတယ္။ အစိမ္းေရာင္ေတာက္ ေတာက္ႀကီးေတြ ၀တ္ခဲတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ္တမ္း  ၀တ္ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါ  လွတာပါပဲ။ ျပန္စဥ္းစားလိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ေျဗာင္ေလးေတြ စဥ္းစားမိတယ္။ ေျဗာင္ေပၚမွာ  ဒီဇုိင္းေလးေတြ အရမ္း မ်ားလာၿပီ။  အဲဒီ အခါက်ေတာ့ ဘာျပန္စဥ္းစားလဲ ဆိုရင္ ေျဗာင္၀မ္းဆက္ေလးေတြကုိ  စဥ္းစားလာတယ္။

 အဲဒီ ေျဗာင္၀မ္းဆက္ေတြမွာမွ ဆြဲေဆာင္မႈ မရွိမွာ စိုးလို႔ အထပ္ထပ္နဲ႔ အတြန္႔တြန္႔ေလးေတြ စဥ္းစားတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူ႔ဆီမွာ  ေျဗာင္ေတာ့ ေျဗာင္ပဲ၊ အထပ္ထပ္ အတြန္႔တြန္႔ေတြ ပါလာေတာ့ စိတ္၀င္စားစရာ ျဖစ္သြားတယ္။ လိုအပ္ရင္ ဖန္ေခ်ာင္းေလးေတြ  ထိုးမယ္၊ ပုလဲ ေသးေသးေလးေတြ ယဥ္ယဥ္ေလး ျဖစ္သြားေအာင္ ကပ္မယ္၊ မေထာ္မနမ္းႀကီး ေတြေတာ့ မႀကိဳက္ပါဘူး။  ဒါမ်ဳိးေလးေတြ က်ေတာ့ အဖိုး လည္းနည္းတယ္၊ ၀တ္ရင္လည္း လွတယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေတြကို စဥ္းစားၿပီး ၀တ္ျဖစ္တယ္။

 အဲဒါမ်ဳိးေလးေတြ ၀တ္ျပလိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ပရိသတ္လည္း ကိုယ့္အရြယ္ အမ်ဳိးသမီးေတြက်ေတာ့ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမေရြး  ၀တ္ႏုိင္တယ္။ အေကာင္းစားေတြခ်ည္းပဲ မစိုး မေျပာလိုပါဘူး။ ႐ိုက္တဲ့ အခါမွာလည္း မ၀တ္ျဖစ္ပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ ေစ်းထဲမွာ  ေရာင္းတဲ့ အထည္ပါပဲ။ အေရာင္လည္း စံုတယ္၊ ေစ်းလည္းခ်ဳိတယ္။ အဲဒီ အခါမွာေတာ့ အမ်ဳိးစံုေအာင္ ၀တ္ျပလိုက္တာပါပဲ။  ခ်ည္ထည္ေလးေတြ ဆိုရင္ ၀တ္ျပလိုက္တာပါပဲ။ အဲဒီအခါ ဒီဇိုင္နာကေတာ့ နည္းနည္းေခါင္းစားတာေပါ့။ သူတို႔လည္း စဥ္းစား၊  ကိုယ္လည္း စဥ္းစားၿပီး ခ်ဳပ္လိုက္တာပါပဲ။

 အဲဒါဆိုရင္ ေလာေလာဆယ္ မစိုး ဒီဇိုင္းကို ဘယ္သူ ခ်ဳပ္ေပးေနတာလဲ။
 ခုေလာေလာဆယ္ကေတာ့ ဒီဇိုင္နာ ေက်ာ္ေက်ာ္ေပါ့။ ေက်ာ္ေက်ာ္ရယ္၊ ထူးမြန္ရယ္ ခ်ဳပ္ေပးၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ  ကိုယ္စဥ္းစားတဲ့ ဒီဇိုင္းေတြကို သူတို႔ စီစဥ္ေပးတဲ့ ဒီဇိုင္းေတြနဲ႔ ေရာ၀တ္ျဖစ္ၿပီး လွတယ္လို႔ေျပာၾကေတာ့ ၀မ္းသာစရာပါပဲေပါ့လို႔  ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
myanmarmovie
 Source from
 (ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊မတ္လ ၂၀၁၁)

  Top

 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8
   Main Page
   Review
   History of Myanmar Movies
   Actor & Actress Links
   Models
   Directors
   Celebrities News
   Movies Music & Sound
   Asian Movies
English
Chinese
Korean
Thai
Indian
   Myanmar Movie Category
Drama
Comedies
Edutainment
Documentary
   Myanmar Videos
   Myanmar Movies Online (Free / Pay)
   Myanmar Movies with English Subtitles
   Myanmar Movies News & Discussion
   Myanmar Movies Publications
   Buy Phone Card
   Contact Us

Copyright 2009 All Right Reserved by MYANMAR MOVIES. Prepared by DPS. Developed by SLM (20th July 2010)

free hit counters